Příběh značky Stussy | Snapbacks.cz

Příběh značky Stussy

Shaun Stussy jako profi surfař vyráběl prkna pro Russel Surfboards, kde byl zaměstnaný. Tvar, který dával svým prknům, byl velmi populární a tak je začal kolem roku 1980 podepisovat.

Téhož roku začal roztřepený nápis Stussy dávat na trika, shortky a kšiltovky, které prodával z kufru auta v okolí Laguna Beach v Kalifornii. Podpis a nové logo své značky odvodil z podpisu svého strýce malíře Jana Stussyho.

V roce 1984 se dal dohromady s kamarádem Frankem Sinatrou Jr. (ne, s hudebníkem Sinatrou nemá nic společného), který mu pomohl s prodejem a expanzí tehdy už hodně rozjeté značky.

V raných letech se Stussy zažívali hodně poprvé. Dnes se to nezdá, ale Shaun s Frankem vlastně začali nevědomky budovat nové odvětví módy, kterému dnes říkáme streetwear. Úspěchu dosáhli spojením hip-hopové kultury se surfwear módou a inspirací z high fashion.

Když se podíváte na hlavní motivy Stussy, třeba zrcadlově propojené iniciály SS, uvidíte inspiraci logem Coco Chanel. Stejně tak motiv Stussy No. 4 je inspirován parfémem Chanel No. 5.

Stussy si z luxusních značek nedělal legraci, spíš se snažil ukázat uznání za to, jakého postavení značky dosáhly. Zákazníci luxusní značky znali, věděli co představují, jak jsou drahé a také to, že se k nim nehodí. Avšak vzhlíželi k nim pomocí grafik od Stussy. Hip-Hop vždycky vzhlížel k luxusu a Stussy tyto světy uměl propojit.

Zajímavosti

První značka, která dala svoje nesportovní logo na baseballové kšiltovky a ty se opravdu prodávaly. Do té doby nosili baseballky hráči baseballu a jejich fanoušci. Snapback Big Ol’ S nosili i kravaťáci na Manhattanu.